۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

بدست آوردن مشخصات سخت افزار کامپیوتر بدون باز کردن کیس

چند روز پیش پس از نصب ویندوز روی کامپیوترم متوجه شدم که cd درایورهای سخت افزار آن را گم کرده ام. بهمین خاطر از یکی از دوستان خواهش کردم تا کامپیوترش را برای چند ساعت در اختیار من بگذارد تا بتوانم درایورهای مورد نیازم را از اینترنت دانلود کنم. از آنجایی که باز کردن در کیس و مشاهده مارک و مدل سخت افزارها برایم سخت بود به دنبال راهی می گشتم که بتوان اینکار را بدون باز کردن کِیس انجام دهم. بعد از چند دقیقه گشت و گذار با برنامه CPU-Z آشنا شدم که می توانست کلیه مشخصات سخت افزار کامپیوترم اعم از مارک و مدل mainboard، کارت گرافیک، کارت صدا و ... را نشان دهد. نرم افزار CPU-Z کاملا رایگان است و می توان یک نسخه از آن را از اینجا دریافت نمود.
پ.ن: خلاصه جونم براتون بگه که بعد از نصب برنامه روی کامپیوتر و پیدا کردن مشخصات قطعات سخت افزاری آن ، به راحتی با چند جستجو در اینترنت توانستم کلّیه درایورهای مورد نیازم را نصب کنم.
تصویری از محیط نرم افزار:


  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Donbaleh
  • Technorati
  • Balatarin
  • twitthis

0 نظرات:

ارسال یک نظر